شهرداری کرج هر چه سریعتر تمدید دریافت وجوه جرائم ساختمانی بند ت تبصره 6 را به مناطق ابلاغ کند - مریم قهرمانی صارم؛

مریم قهرمانی صارم؛

شهرداری کرج هر چه سریعتر تمدید دریافت وجوه جرائم ساختمانی بند ت تبصره 6 را به مناطق ابلاغ کند

نائب رئیس و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت:پیرو نامه وزارت محترم کشور به استانداری ها و ابلاغ آن به شهرداری ها در خصوص تمدید یکماه دریافت وجوه جرائم ساختمان هایی که شامل بند ت تبصره 6 می باشد شهرداری کرج هیچ نامه ای در این خصوص به مناطق ابلاغ نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر در خصوص اجرای بند ت تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (آرای قطعی ماده صد) اظهارداشت: باتوجه به دستورالعمل فرآیند اجرای ماده پنج بند (ب)، شهرداری ملکف است تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به‌صورت رسمی به مالک ابلاغ و مالک نیز طبق بند(ج) پس از ابلاغ مبلغ عوارض و جریمه باید حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه عوارض و جریمه مربوطه را به حساب شهرداری واریز کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: عوارض و جرائم در اعمال  بند «ت» تبصره «6» قانون بودجه سال 1402 مشمول هیچ‌گونه تقسیط و تخفیفی نبوده اما پیرو نامه وزارت محترم کشور به استانداری ها و ابلاغ آن به شهرداری ها دریافت وجوه جرائم یکماه تمدید شده است.

قهرمانی صارم بیان کرد: این خدمت به منظور اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص تعیین تکلیف ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ پرونده آنها در کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها طرح و منجر به صدور رای قطعی گردیده، ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه ابلاغ دستورالعمل یادشده در راستای حق و حقوق شهروندان، علاوه بر ابلاغ به مناطق، نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده توسط شهرداری اقدام نشده است.

قهرمانی تاکید کرد:براساس قانون، مبالغ دریافتی از محل اجرای بند ت تبصره ۶ باید در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل شهری و ارتقاء فرهنگ عمومی به‌ترتیب اولویت‌های  قیدشده در فرآیند اجرای ماده (۶) سرفصل‌های هزینه‌کرد وجوه حاصله هزینه شود.

  • اشتراک گزاری

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری