تعلل در مدیریت منابع مالی خصوصا منابع نقدی و عدم تبدیل آن به سرمایه و زیرساخت‌های شهری، خیانت است - مجتبی حاجی قاسمی؛

مجتبی حاجی قاسمی؛

تعلل در مدیریت منابع مالی خصوصا منابع نقدی و عدم تبدیل آن به سرمایه و زیرساخت‌های شهری، خیانت است

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعلل در مدیریت منابع مالی خصوصا منابع نقدی و عدم تبدیل آن به سرمایه و زیرساخت‌های شهری، با توجه به تورم بالا و مفهوم ارزش زمانی پول خیانت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ مجتبی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر با بیان اینکه جرا شورای سهر ماشین امضا تصمیماتی شده که در شهرداری اتخاذ می شود، اظهارداشت:در موضوعات کلان به گونه ای رفتار می شود که انگار شورای شهر هیچ کاره است. به چه دلیل شورای اسلامی شهر کرج، ماشین امضای تصمیماتی شده که قبلا و در فرایندهای اشتباه و بعضا غیرقانونی در شهرداری اتخاذ و حتی اجرایی شده و صرفا برای کسب مشروعیت به شورا آورده میشود؟ وی عنوان کرد: فقط نقطه شروع یک پروژه عمرانی نیست که حائز اهمیت است بلکه این نقطه شروع، تابع بسیاری از عوامل و پیش نیارها است که از ابتدای سال جاری به کرات این موضوع را بیان کرده ام.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اکنون پنج دوازدهم سال گذشته که بخش عمده آن در فصل مساعد کار عمرانی بوده است؛ اسفند ماه که همه درگیر موضوعات آخر سال بوده و دو ماه با بارندگی و برودت هوا مواجه هستیم که در این ایام، نمی توان کار کرد. چند ماه گذشته نیز تذکر دادم که در حوزه عمرانی در حال حرکت به سمت برگزاری مناقصات هستیم و باید تدابیری اتخاذ شود که شرکت کننده داشته باشیم اما اکثر مناقصات اخیر، فقط یک شرکت کننده داشته یا تجدید شده است و هر تجدید معادل حدود یک ماه تاخیر در شروع پروژه است.

حاجی قاسمی تصریح کرد: هنوز تکلیف میدان جمهوری که پروژه اولویت دار و مهم ماست، مشخص نیست و جالب است که در این شرایط، مدیرکل تقاطعات شهرداری ۳۳ روز مرخصی می گیرد. این مدل جدیدی از مدیریت امور و کار کردن است که در زمانی که شورای اسلامی شهر، پروژه ای اولویت دار تعریف می کند، مدیر مربوطه بیش از یک ماه در محل کار حضور ندارد.

وی عنوان کرد: هنوز متوجه نشده ایم که ماده پنج میدان جمهوری آمده است یا خیر؛ اگر مشکلی وجود دارد باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود. اکنون وقت اضافه این پروژه است و زمانی نداریم که معطل بمانیم؛ در شرایطی که شورای شهر متهم به نداشتن دستاورد است، پروژه های تعریف شده ای که پای آن ها ایستاده ایم هم آغاز نمی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در موضوع تخصیص یا مدیریت منابع مالی، اکنون پول در حساب شهرداری داریم اما نمی توانیم هزینه کنیم زیرا فکری پشت آن نیست. دبیر شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه عدم تبدیل پول های موجود در حساب شهرداری به سرمایه در شهر، یک خیانت است، اظهار کرد: در موضوع بزرگراه شمالی، اعضای شورا از روز اول کمک حال و پیگیر کار بودند اما احساس می کنم هرچه در این زمینه حسن نیت نشان می دهیم، به گونه دیگری با شورا رفتار می شود. برای ارقام ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی مصوبه شورا نیاز است اما اعداد چند صد و بعضا چند هزار میلیاردی ارتباطی به شورا ندارد؟

وی عنوان کرد: موضوع فصل مشترک به طور اشتباه در حال بیان شدن است و این موضوع محدود به اختلاف پیمانکار و شهرداری نیست، بلکه این اختلاف جزء کوچکی از فصل مشترک بوده و اصل این موضوع بروز شدن آورده های شهرداری در یک پروژه چند هزار میلیاردی است. وزارت راه ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق آورده که از این رقم، ۲۶۰ میلیارد تومان دست شهرداری را گرفته است و مابقی هزینه طی ۷ سال گذشته از جیب مردم کرج رفته است که انعکاس این حق در سند فصل مشترک پروژه است که ظاهرا شورا باید بی خبر از آن بماند.

  • اشتراک گزاری

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری