فرآیند تدوین و تنظیم آیین نامه واگذاری و بهره برداری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر با مالکیت شهرداری -

فرآیند تدوین و تنظیم آیین نامه واگذاری و بهره برداری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر با مالکیت شهرداری

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: فرآیند فعلی واگذاری تابلوهای تبلیغاتی متأسفانه دارای عدم شفافیت و عدم انظباط مالی است که خود جزو لایه هایی از فساداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، محمد اسدیان در نطق پیش از دستور یکصد و سی و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به آیین نامه تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و اظهارداشت: طبق قانون نظام ارتقا سلامت اداری و مقابله با فساد نظام نامه جدیدی که شامل پنج فصل است شامل ضوابط حقوقی، مالی، فنی، اجرایی و بهره برداری است با اهتمام دستکاه های قضایی و نظارتی ، مدیریت شهری و اعضای شورای شهر تدوین شده است.

وی بیان کرد: در طول سالیان متمادی شهر کرج، شاهد رشد و توسعه فوق العاده ای بوده است با این حال مانند بسیاری از نهادهای در حال رشد ما در این مسیر با چالش‌هایی روبرو بوده‌ایم.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: یکی از این چالش ها، فرآیند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بوده است که متأسفانه یا بعضا با لایه هایی از فساد مواجه شده است این نه تنها بر پویایی مالی شهر ما تأثیر گذاشته است، بلکه بر تعهد شورای شهر به شفافیت و عدالت نیز سایه افکنده است.

اسدیان اذعان کرد: مشخص شد که بین قیمت های تعیین شده از سوی شهرداری کرج و قیمت هایی که از مخاطبان اخذ می شد تفاوت قابل توجهی وجود دارد؛ چنین اختلافاتی نه تنها ناعادلانه است بلکه باعث بی اعتمادی شهروندان به فرآیندهای اداری می شود.

وی تاکید کرد: در مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ، راه حلی نوآورانه را برای رسیدگی به این مشکل شناسایی کرده ایم. اسدیان تصریح کرد: با بررسی های متعدد علمی و فناورانه بر آن شدیم تا یک پلتفرم مبتنی بر فناوری های جدید معرفی کنیم یک پلتفرم فناوری جدید که هدف آن پر کردن شکاف بین شهرداری و مشتریان واقعی ان و تضمین ارتباط شفاف و مستقیم باشد. عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: این پلتفرم گواهی بر تعهد تزلزل ناپذیر ما برای ریشه کن کردن فساد و ایجاد فضایی از اعتماد و شفافیت است، در این پلتفرم واگذاری تابلوهای تبلیغاتی مستقیما به متقاضیان انجام خواهد شد و دست واسطه های سودجه قطع می گردد.

وی یادآور شد: بر این اساس مانند تمام تغییرات و فرایند های متحول کننده، مقاومت هایی وجود خواهد داشت، برخی از کنشگران خاص که از ناکارآمدی‌های وضع موجود سود می‌برند، تلاش کرده‌اند این گام مترقی و دانش بنیان را متوقف کنند، اما بگذارید به شما اطمینان دهم که شورای شهر کرج بر عزم خود پایبند است و هیچ قصدی برای حذف کشنگران قانونی فعلی ندارد بلکه در راستای ساماندهی و توانمند سازی آنها مبتنی بر قانون قدم بر می دارد.

اسدیان خاطرنشان کرد: از همه نخبگان، انجمن های صنفی صاحب نظر در زمینه تبلیغات و کارشناسان خبره در این حوزه می خواهیم نظرات و پیشنهادات خود را در جهت بهبود وضع موجود و این طرح با ما در میان گذاشته تا بتوانیم برای اینده ای روشن تر شهر کرج تلاش کنیم.

  • اشتراک گزاری

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری