مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد - علیرضا سعیدی؛

علیرضا سعیدی؛

مدیریت شهری و شورای شهر آمادگی دارد در احیای موقوفات کنار اوقاف باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: احیای موقوفات موجب بازگرداندن عواید آن موقوفه به جامعه و خود مردم می‌شود. 

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج ضمن گرامیداشت هفته وقف و قدردانی از واقفان نیکوکار و خادمین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، توفیق بیش از پیش همه خیراندیشان را در ترویج و توسعه ارزش‌های انسانی و رفع نیازهای جامعه از حضرت باریتعالی مسئلت کرد و اظهار داشت: وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه نهاد وقف عامل بسیار مهمی در جلوگیری از تجمع و تمرکز ثروت در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مديريت شهري با اجراي مکانيسم هايي مي تواند بهره وري وقف را افزايش دهد و از فوائد و سوددهي وقف در خدمت رساني به مردم و ارتقاي زندگي آحاد جامعه استفاده نمايد.

سعیدی بیان کرد: شهرداری در این راستا باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای افزایش تعامل و همکاری خود با اداره اوقاف حرکت کند و نسبت به موضوعات وقف و اوقاف اقدامات لازم بخصوص در مسایل فرهنگی انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: برخی گمان می‌کنند باید اموال و املاک بسیاری داشته باشند تا بتوانند به سنت حسنه وقف روی بیاورند در حالی‌که می‌توان با حداقل دارایی‌ها به عنوان یک واقف نقش ایفا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: تعامل مناسبی با مجموعه اوقاف و امور خیریه در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد که با احیای موقوفات و آبادانی وقف ثمره آن برای شهروندان بیشتر مشهود خواهد بود.

  • اشتراک گزاری

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری